torstai 5. joulukuuta 2013

Nainen isolla N:llä!

Varoitus! Yksityiskohtaista naistenvaiva-asiaa!



Wippiii! Ihana mieheni suostui vaihtamaan ehkäisy menetelmää! En siis enään joudu tunkemaan pillerin pilleriä suuhuni vaan mieheni ottaa vastuun ehkäisystä kumien avulla. JES! Minähän olen siis henkilökohtaisesti valmis luopumaan ehkäisystä heti, joten kivi on nyt vähänkun vierähtänyt pois omilta harteiltani, sillä minun ei tarvitse väkisin syödä pillereitä. Miehellä on nyt kaikki päätösvalta, hän saa lopettaa sen kuminkin käytön ihan milloin vain haluaa. oikea syy pillereiden lopettamiselle oli kuitenkin se, että haluan tuntea kiertoni ennen raskautumista ja ennenkaikkea haluan vain hetken edes kokeilla elämää ilman tekohormonien popsimista.

En voi edes käsittää miten ihana olo minulla tälähetkellä on. Vaikka noi pillereiden hormonimäärät on hyvin pieniä niin tunnen kyllä huomattavan eron itsessäni! Kaikki syysmasentelu ja väsymys on taka-alalla. Olo on paljon pirteämpi ja iloisempi. Jostain syystä minulle on tullut terveellisen ruuan himoja. Toki himoitsen yhtälailla karkkiakin kuin ennen, mutta vähän väliä tekee mieli palavasti salaattia. Huonoja puoliakin toki on tässä himossa. Eilen nimittäin vetelin klo 18 asti illalla pelkän aamupuuron voimin. Äitini tarjosi minulle jotain pastaa kyllä päivällä, mutta teki niin paljon mieli jotain gluteinitonta ja terveellistä, etten vaan vonut syödä pastaa vaikka olikin ihan tajuton nälkä. Sitten söin illalla vasta kanaa. Ei todellakaan ole tavallista jättää aterioita väliin. 

Olen nyt ollut kaksi viikkoa ilman pillereitä. Heti tokana pillerittömänä päivänä alkoi pienet menkkakivut sellaiset kivut joita olin tuntenut viimeksi teininä. :D Jostain syystä jopa nautin siitä tunteesta. Sitten tulikin kolmen päivän megalomaaniset verisuihkut :/. Ilmeisesti joku pikakierto meneillän, sillä jo kp 8 selvä ovulaatio. Olen aina tiennyt tarkalleen milloin ovuloin, mutta en ole koskaan tietenkään testannut olenko oikeassaa. Nyt oli pakko hakea seuraavana päivänä ovistesti. Melkein yhtä vahva viiva sieltä tuli kp 9. Kp 10 tuli enään hailakka viiva ja kp 11 tikku oli jo täysin nega. Varmistuin nyt sitten siitä, että aika tarkalleen tiedän ovulaationi. 

Minulla on todella naisellinen olo, vaikka samalla tekee mieli treenata kuin äijä! Ostin piiiiitkästä aikaa itselleni vaatteita. Enkä edes yhtään urheiluvaatetta! Minulla on jopa niin naisellinen olo, että pitkästä aikaa ajattelin vähän pudottaa painoa. Pillereiden aiheuttama turvotus on nyt laskenut ja se on saanut aikaan, että tissit on tyhjät, löysät ja roikkuvat. Samoin vatsa. Voisi tosta vähän polttaa tota ylimäärästä roikkuvaa pois. On sitten edes jotain vertailu kohdetta raskauden jälkeen. Hyvänä puolena kyllä se, että tissit ei ole kokoajan ihan älyttömän kipeet niinkun pillereiden takia oli. Pillereiden aikana piti usein kotiin tullessa riisua liivit pois kun sattu niin paljon. Silloin minulla oli ehka 5 päivää kiertoni aikana kun tissit eivät olleet kipeät.

Nyt kun olen saanut sanottua aikeeni sulattaa löysät pois, niin menenkin treenien kautta kotia syömään rakkaani tuomaa suklaata! ;)  Joulun alla on ehkä vähän huono vähentää namien määrää, mutta maltti on valttia. Katsotaan miten heikkoa tekoa tämä tyttö on ;). 


4 kommenttia:

  1. Minäkin lopetin pillerit yli puoli vuotta ennen yritystä ja olen tyytyväinen kun tein sen. Oli kiva oppia tuntemaan oma kierto tarkkaan. :) Minäkin, ainakin luulen, tunsin ovulaation. Minulla oli haluttomuutta ja paikkojen kuivuutta pillereiden aikana, mutta nekin ongelmat loppuivat, kun pilsut loppuivat. Toivottavasti pääsette pian yrittämään! =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kuullu paljon kyllä noita mitä oireita ihmisille tulee pillereistä. Just tota kuivuuttaa, haluttomuutta ja migreeniä. Mulla ei ollut näistä mitään, mutta yllätyin kyllä sillon teinnä kun pillerit alotin, miten hrmonit meni jotenkin ihan sekain ja musta tuli tosi herkkis. Kyllä on aika suuri kynnys enää alkaa käyttää pilleritä uudestaan...

      Poista
  2. Luin etta: "Ilman itkuhormonien popsimista". Haha. Minulla oli ainakin nimenomaan itkuhormoneita. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo no siis niin ne kyllä on :D. Mutta nyt täytyy sen verran sanoa, että tosta postauksesta on nyt muutama päivä vierähtänyt ja nyt mun hormonit lähti elelee sellasta sirkusta etten todellakaan pysy perässä. Siis itken IHAN joka asiasta. Silmät on kosteet jopa nyt ku kirjotan tätä. Saan ihmeellisiä raivo/kiukku/masis/ kohtauksa. Rakas mieheni onneks on kovin ymmärtäväinen ja muistaa muistuttaa mua, että nyt hettää taas hormonit. Ihan tosissani kiukuttelen ja itkeskelen, mutta parin tunnin päästä nauran ihan kippurassa omille hölmöilyille :D Toivottavasti ne ekat kunnon menkat tulis nyt pian ni tääkin täti rauhottuis.

      Poista